در مسجد بياق‌خان يزد برگزار شد:

گراميداشت سالروز رحلت آيت‌الله مدرسي


یزدفردا: نخستين سالروز رحلت آيت‌الله سيدجواد مدرسي يزدي با حضور جمعي از مسئولان استان يزد، طلاب و روحانيون اين استان در يزد گرامي داشته شد.

به گزارش یزدفردا به نقل از فارس ،‌ در اين مراسم كه عصر امروز با حضور نماينده ولي‌فقيه و امام جمعه يزد و جمعي از روحانيون و طلاب يزد و قم و اقشار مختلف مردم استان يزد برگزار شد، مداحان به ذكر مصائب اهل بيت (ع) پرداختند.
در اين مراسم يكي از اساتيد حوزه و دانشگاه با اشاره به احاديث نبوي به شرح وظايف علما پرداخت و اظهار داشت: هرچند درگذشت يك عالم صدمه جبران‌ناپذيري براي جامعه اسلامي است، اما علما حتي اگر جسم شريفشان روي زمين نباشد و در ميان مردم حضور فيزيكي نداشته باشند، همواره در جامعه جاودان خواهند بود.
حجت‌الاسلام محمد ميرباقري با اشاره به ويژگي‌هاي آيت‌الله مدرسي، بهره‌مندي از تقوا و عرفان را از خصوصيات آن عالم فقيد برشمرد و افزود: آن روحاني برجسته در زمينه‌هاي اجتماعي در جبهه‌هاي سخت‌افزاري و نرم‌افزاري به رقم كهولت سن و بيماري جسم با نشاط هرچه بيشتر همواره در خط مقدم حضور داشت.
وي از آيت‌الله مدرسي به عنوان يك عالم بصير ياد كرد كه در مرحله نخست با صراحت و شجاعت و به عقيده و تشخيص خود عمل مي‌كرد.
ميرباقري همچنين ادامه داد: آن فقيه مجاهد شجره طيبه‌اي بود كه اصل آن ثابت و فرع آن فضا را گرفته بود و ميوه‌هاي علم و تقواي خود را به جامعه مي‌داد.
وي صلابت در مواجهه با باطل، زهد، تواضع و حافظه قوي را از جمله ويژگي‌هاي اين عالم رباني برشمرد.
وي يادآور شد: آيت‌الله سيدجواد مدرسي از جمله كساني بود كه به جامعه حيات بخشيد و تاريخ را به سمت روشنايي و تكامل تغيير داد.
ميرباقري با اشاره به نقش موثر اين عالم رباني در شكل گيري انقلاب اسلامي و هشت سال دفاع مقدس افزود: آيت‌الله سيدجواد مدرسي در زمان مبارزه با رژيم پهلوي در كنار سومين شهيد محراب آيت‌الله صدوقي در هدايت مردم به سوي ارزش‌هاي اسلامي نقش بسزايي داشت.
نظير اين مراسم امشب نيز با حضور جمعي از مسئولان استان،‌ طلاب و روحانيون يزد و قم و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم در جوار امامزاده جعفر (ع) يزد برگزار خواهد شد.
آيت‌الله سيدجواد مدرسي، در 22 آبان‌ماه سال 87 در سن 84 سالگي درگذشت و در جوار امامزاده جعفر يزد به خاك سپرده شد.
از اين عالم بزرگوار تاليفات متعدد در فقه و معارف اسلامي به جا مانده است كه «الرسائل البهيه في الفوائد الفقهيه»، «نجوم السرد»، «آهنگ اقتصاد»، «نقدي بر مثنوي» از جمله اين آثار ارزشمند است.

یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا